11 Nisan 2008 Cuma

Pekmez Helvası


Gerekli Malzemeler:
  • 2 su bardağı un
  • 1/2 su bardağı eritilmiş tereyağı
  • 1 1/4 su bardağı su
  • 1 su bardağı pekmez
  • 1/2 su bardağı iri cekilmiş ceviz
  1. Tereyağını tencerede kızdırıp unu pembeleşinceye kadar kavuruyoruz.
  2. Su ve pekmezi bir kapta karıştırıyoruz ve azar azar unu ilave edip tahta kaşıkla sürekli cekene kadar karıştırıyoruz ve cevizleri ilave ediyoruz.
  3. Ocaktan alıyoruz, üzerini kağıd havlu ile örtüyoruz, kapağını kapatıyoruz ve biraz dinlendiriyoruz.
  4. Helvamız daha sıcakken iki kaşıkla şekil verip servis tabağımıza yerleştiriyoruz.

Afiyet olsun...

6 yorum:

aslı'nın mutfağı dedi ki...

Begüm'cüm helvayı çok severim, ama pekmezlisini hiç yemedim.. Rengi çok hoş görünüyor.. Tabağa da ne güzel dizmişsin, çiçek motifi olmuş :) Ellerine sağlık.. İyi haftasonları..

HUYSUZBALIK dedi ki...

Begümcüm çok güzel görünüyor helva ellerinize sağlık. Pekmezden dolayı da çok besleyicidir eminim. Sevgiler...

Feyza Fidan dedi ki...

Begümcüm ellerine sağlık canımcım, çok değişik bir tarif bu..Canımcım yaptığımız pasta 16 kişilik ...Beğenmene çok sevindim.. Çok öpüyorum seni...

gezgincigencler dedi ki...

pekmezlisini hiç yemedim denemeye değer vallahi...ama diyetten sonra:))ellerine sağlık canım


sevgiler

Yaren dedi ki...

Ne kadar harika görünüyor,cok lezzetli olur pekmez helvasi cok severim.Ellerine saglik canim.Güzel bir hafta sonu diliyorum,sevgiyle kal.

DİDEM ÖZCAN dedi ki...

Begüm'cüğümmm,

Helvanın her çeşidini bayılarak yerim:))) Hele pekmezli olanı daha bir lezzetli gelir bana:))

Ellerine sağlık canım,

Sımsıcak sevgiler...