24 Nisan 2008 Perşembe

Körili Tavuklu Mısır Salatası


Normalinde bu salatanın altına salata yaprakları koyuyorum. Fakat o akşam salatam yoktu ve eşimde illaki bu salatadan istedi... Buzdolabımda Hindi füme vardı, altına ondan dizdim. Salata yapraklarıyla dahada lezzetli oluyor.

Gerekli Malzemeler:
  • 100 gr kuşbaşı kesilmiş tavuk eti
  • Zeytinyağı
  • Salata yaprakları
  • 2 yemek kaşığı iri cekilmiş ceviz
  • 2 yemek kaşığı rendelenmiş kaşar peyniri
  • yaklaşık 300 gr konserve mısır
Sosu icin
  • 4 yemek kaşığı ketcap
  • 2 yemek kaşığı mayonez
  • 1/2 yemek kaşığı hardal
  • 1 (silme) cay kaşığı köri
  1. Tavuk etini cok az zeytinyağında soteliyoruz.
  2. Salatayı yıkayıp iri parcalara kesiyoruz, cevizi iri cekiyoruz, kaşar peynirini rendeliyoruz ve konserve mısırı süzüp yıkıyoruz.
  3. Bir kasede ketcap, mayonez, hardal ve köriyi karıştırıyoruz. Mısırları ilave ediyoruz ve tekrar karıştırıyoruz.
  4. Servis tabağına salata yapraklarını diziyoruz ve üzerine yuvarlak bir cember koyuyoruz. Cemberden yaklaşık 1 cm aralık bırakarak icine sıcak tavukları diziyoruz. Tavukların üzerine ceviz ve kaşar peyniri ilave ediyoruz. Son olarak mısırı dikkatlice üzerine ve yanlarına alıyoruz ve kaşıkla iyice bastırıyoruz . Cemberi dikkatlice alıyoruz.
Afiyet olsun...

4 yorum:

!!! ♥ Hasretli Lezzetler ♥ !!! dedi ki...

masallahhhhh bebi$in pekde tatli, yerim o gözleri ben :))

salatanda harika olmus, ellerin dert görmesin canim ...

kocaman sicacik sevgilerimle ..

Adsız dedi ki...

ellerine saglik canim

sarımutfak-hande dedi ki...

ımmmm mısırla yapılan herşeye varım ellerine sağlık canımcım
öptüm

Esra (Acemi Şef- Dikiş Keyfi) dedi ki...

Begümcüm bu ne iştah açıcı bi,r görüntü, eşim mısır hiç sevmez ama kendim için yaparım ben bu tarifi. Mısır hastasıyımdır da azıcık :)