9 Nisan 2008 Çarşamba

Marzipanlı Ananas Muffin + Muffinin hikayesi + Püf Noktaları

O kadar cok yaptığıma rağmen, bunlar sitemdeki ilk muffin tarifim. Muffinlerin hikayesini biliyormuydunuz?

İngilizlerin cay saati icin yapılan mayalı kücük keklerini Pilgrim-Fathers'lar 17. yüzyılda "yeni ingiltereye (amerikanın bir kısmı oluyor)" gecirdiler. Onların sert gecirdikleri günlerinde tabiki "Teetime" icin ve uzun uzun yemeklerle uğraşmaya pek zamanları olmuyordu. O yüzden cobuk yapılabilecek, elle yenilebilecek tatlı veya tuzlu karıştırılmış koyu bir harc (Hamur) hazırlıyorlardı. Zamanla neredeyse her bölge kendine özel muffinlerini oluşturdu. "Cranberries" büyük göl yerlerinde, "şeftali" Georgia'da, "portakal" Florida'da, "chilli" ve "mısırunu" Mexico'da. Muffinler evlerde yapılırdı. Bunu fırıncı, ingiltereden gelen S.B. Thomas 1880 New York'da actığı dükkanıyla değiştirdi. Cok güzel tatlar yarattı ve "Thomas' fine English muffin" olarak hergün taze olarak restoranlara ve otelere dağıtı. Öylece muffinler yine "Teetime"e girdiler ve bugünlere kadar geldiler...

Muffin yapmanın PÜF NOKTALRI:
  • Bir kaseye tüm kuru malzemeleri alalım ve karıştıralım.
  • Başka bir kasede tüm sıvı malzemeleri karıştıralım.
  • Sonra kuru malzemeleri sıvı malzemelere ilave edelim.
  • Cok az kaşıkla karıştıralım (birbirine karışana kadar) .
  • Cok karıştırmayalım ve asla mixerle cırpmayalım.
  • Hamuru hic bekletmeden hemen kalıblarına döküp pişirelim.
Aksi halde muffinlerimiz kuru oluyor. Böylece cok lezzetli ve yumuşacık oluyorlar.

Gelelim benim Marzipanlı Ananas Muffinlerime...

Gerekli Malzemeler:
  • 200 gr un
  • 3 tatlı kaşığı kabartmatozu
  • 100 gr şeker
  • 1 paket vanilyaşekeri
  • 3 yumurta
  • 125 gr cok yumuşamış tereyağı
  • 125 gr marzipan
  • 3-4 Ananas dilimi
  • Hindistan cevizi
  1. Ananas dilimlerini iki parmak kalınlığında bir kaseye kesiyoruz, marzipanı ince ince başka bir kaba kesiyoruz yada rendeliyoruz.
  2. Fırnımızı 180° C'ye ısıtıyoruz ve kalıblarımıza muffin kağıdlarını yerleştiriyoruz.
  3. Un ve kabartmatozunu karıştırma kabımıza eliyoruz, şeker, vanilyaşekeri ilave ediyoruz ve karıştırıyoruz.
  4. Yumurtaları ve yağı başka bir karıştırma kabında karıştırıyoruz. Unlu karışımı ve marzipanı ilave ediyoruz ve karıştırıyoruz.
  5. Hamurumuzu kalıblarımıza paylaştırıyoruz.
  6. Muffinlerin üzerine ananasları diziyoruz ve üzerlerine hindistan cevizi serpiyoruz.
  7. Yaklaşık 40 dak. pişiriyoruz.
Afiet olsun...

6 yorum:

Adsız dedi ki...

Meraba Begüm'cüm ben de Kt.SG.de oturuyorum.Steinach'i duydum ama suan nerede tam oldugunu hatirlayamiyorum.Ama Bodensee'yi cok iyi bilirim,Arbon,Rorschach,Romanshorn ve Kreuzlingen'e cok gideriz göl kenarina mesela.Ben Wil'denim.Sevgilerimi yolluyorum canim.

Kevser - Elda'nin Annesi dedi ki...

Selam canim,
bence zaten bu nefis muffinlerin kivamindan belli oluyor ne kadar iyi bir sonuc aldigin. Bu karistirma meselesinde cok haklisin, bende de bir Amerikan pasta kitabi var orada da hep tahta kasikla karistirmamiz öneriliyor, gerci benim isime pek gelmiyor, ben mikseri tercih etsemde dogruluk payi varmis bak.

Paylasimin icin tesekkürler ve ellerine saglik diyorum. Buyur bana da beklerim!

Selam ve sevgilerimle..

NiNo dedi ki...

begumcum cok sagol guzel dileklerin icin moral oldun
borekte 1.5 olanda 1 tepsi 2.5 olanda iki tepsi borek cikiyor canim burada mayanin cok bi onemi yok ama katiyorum burada en onemli sey hamuru yogurup sonrada beze yapiyorsunya bu bezeleri tabak buyuklugunde acip her kati yaglayip ust uste koyuyosun iste o sirada yarim saat dinlendir en onemlisi bu kolay gelsin canimcim

Adsız dedi ki...

Merhaba

Daldan dala atlarken ulaştım size, bir çırpıda okudum bloğu çok güzel şeyler yapmışsınız. Ellerinize sağlık Sevgiler

Burçin'in Denemeleri dedi ki...

Mmmmmmmmmmmmmmmmm...
Çok lezzetli görünüyor!

damlasakızlıkurabiyem dedi ki...

ben de tesadüfen uğradım blogunuza .içerik dolu dolu.emeğinize sağlık.sevgiler...