30 Nisan 2008 Çarşamba

Fırında Domatesli Peynirli Makarna

Gerekli Malzemeler:
  • 1 paket (500 gr) kücük penne
  • 1 soğan
  • 2 diş sarımsak
  • 2 yemek kaşığı zeytinyağı
  • 1 yemek kaşığı domates salcası
  • 1 konserve kutusu kesilmiş/soyulmuş domates
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • Karabiber
  • Kekik, oregano, fesleğen, mercanköşk (majoran)
  • 1 paket küp doğranmış mozzerella peyniri, veya kaşar peyniri
  • kaşar peynir rendesi
  1. Soğanı ve sarımsağı kücük kücük doğrayıp zeytinyağında kavuruyoruz. Salcayı katıp karıştırıyoruz. Domatesleri, tuzu, karabiberi ve tüm baharatları ilave ediyoruz. Kısık ateşte suyunu cekene kadar pişiriyoruz.
  2. Bu arada makarnaları haşlayıp süzüyoruz.
  3. Mozzerella peynirini küp küp kesiyoruz. Kaşar peyniri rendeliyoruz.
  4. Fırını 200° C'ye ısıtıyoruz.
  5. Makarnaları pişmiş domates sosuna katıyoruz. Mozzerellaları ilave ediyoruz, iyice karıştırıyoruz ve fırın kabına alıyoruz. Üzerine kaşar peynir rendesini serpiyoruz ve üzeri kızarana kadar pişiriyoruz.
Afiyet olsun...

6 yorum:

aslı'nın mutfağı dedi ki...

Amanıııınnn! İşte beklediğim tarif! Begüm'cüm malzemelerin miktarını süper ayarlamışsın, fotoğrafa hayran hayran bakıyorum :) Ellerine sağlık..

Adsız dedi ki...

Cok nefis görünüyor, ellerine saglik canim. Sevgiler.

elma şekeri dedi ki...

Hmmm makarna hic dayanamadigim bir lezzet nefis görünüyor ellerine saglik.............

Bak ben dedi ki...

Mercanköşkü az buçuk gözüm ısırıyor ama kekikten sonra gelen Oregano (umarım doğru yazdım) nedir hiç duymadım:(( Ama sanırım onsuz da olur bu makarna, eşim bayılacak valla, bir an önce yapmak istiyorum, ellerine sağlık, süper görünüyor.

Begüm dedi ki...

güzel yorumlariniz icin cok tesekkür ederim.

Suzinaz: Benim esimde cok sever bu makarnayi. Tam bir makarnaci :) eklenecek coook makarna tarifim var o yüzden ;) oreganonun türkcesini bilmiyorum malesef. italyanlar cok kullaniyor. Soslarinin 95% icinde kesinlike oregano vardir. Oregano yunancadan geliyor. Anlamida: daglarin mücevheri. Kokusu kekigi andiriyor, daha büyük yaprakli. Onsuzda olur tabiki. Kekigi koy mutlaka.

akdenizkizi.blogspot.com dedi ki...

akşama ne pişireyim diye düşünüyordum iyi fikir...uzun zamandır yapmıyordum...ellerinize sağlık...