7 Nisan 2008 Pazartesi

Paskalya Cöreği



 

Bu aralar türkiyenin pastanelerinde o mis kokulu paskalya cörekleri cıkmıştır herhalde... Bizim burada tabiki Paskalya cöreğide yok :( Bir kac senedir mart/nisan ayları istanbulda oluyordum. Gecen hafta o fotoraflara bakarken o günü paskalya cöreği yediğim aklıma geldi. Hamileydim ozaman. Neredeyse hepsini ben bitirmiştim :) Birden canım cok cekti (hamilemiyim neyim :)) ve hemen mutfağa koştum, tarifimi cıkardım, Tuanamı yanıma yürütecine aldım, ellerimi yıkadım, kollarımı sıvadım ve....

Gerekli Malzemeler:

  • 4.5 su bardağı un + alabildiği kadar un
  • yarım paket yaş maya (21 gr)
  • 1.5 su bardağı ılık süt
  • 1.5 su bardağı pudraşeker
  • 1 cay kaşığı dolusu mahlep
  • 1/2 cay kaşığı ezilmiş damla sakızı
  • 1 paket vanilya
  • 1 cay kaşığı tuz
  • 100 gr tereyağ
  • 1 yumurta
Üzeri icin:

  • 1 yumurta sarısı
  • kayısı marmeladı
  • iri cekilmiş ceviz
  • kuşüzümü
  1. Tereyağını eritip ılınmaya bırakıyoruz.
  2. Sütü ılıtıyoruz ve mayayı icinde eritiyoruz.
  3. 4.5 su bardağı un, pudraşeker, mahlep, damla sakızı, vanilya ve tuzu eleyip harmanlıyoruz.
  4. Karışımın ortasını havuz gibi acıp, tereyağ, 1 yumurta ve mayalı sütü ekliyoruz. Ortasını karıştırıp yanlardan un alarak yumuşak ve pürüzsüz bir hamur elde edene kadar karıştırıyoruz. Hamurun üzerini bir bezle örtüp, ılık bir yerde, iki misli kabarana kadar (2 saat) bekletiyoruz.
  5. Hamurumuz daha cok yumuşak olacak. Alabildiği kadar daha un ekleyip kulak memesinden daha yumuşak bir hamur elde edene kadar yoğuruyoruz ve iki parcaya bölüyoruz.
  6. Fotorafdaki gibi şekillendiriyoruz. (Diğer istediğim fotorafaları canım kızım bana cektirtmedi. Cok huysuzlanmıştı ve o yüzden elimi daha cobuk tutmalıydım.) İkinci fotorafda siyah cizgiler yaptım, yani o hamuru alıp altdan gecirip ortadan cıkarıyoruz ve aşağa hamurun altına cekiyoruz. Diğer hamuru aynı şekilde şekillendiriyoruz.
  7. Tepsiye yağlı kağıd yayıyoruz ve paskalya hamurlarını yanyana tepsiye alıyoruz. Üzerine yumurta sarısı sonra kayısı marmeladını sürüyoruz ve iri cekilmiş ceviz ici ve kuşüzümü serpiştiriyoruz.
  8. Fırını 170° C'ye ısıtıyoruz. O arada paskalya hamurlarımız biraz daha mayalanıyorlar. Fırınımız ısındıktan sonra üzeri kızarana kadar, yaklaşık 40 dak. pişiriyoruz.
Afiyet olsun...


10 yorum:

aslı'nın mutfağı dedi ki...

Merhaba, ellerine sağlık, paskalya çöreği çok güzel görünüyor.. Miss gib kokuyordur içindeki sakız.. Hiç denemediğim tarifler arasında, ama kesinlikle yapmalıyım.. Tuana da çok tatlıymış, nazar değmesin, Allah bağışlasın :)

DİDEM ÖZCAN dedi ki...

Paskalya çöreği enfeeesss, ama Tuana daha bir enfessss:)))

Sımsıcak sevgiler...

Feyza Fidan dedi ki...

Amaninnn Begümümm hamilemisin nesin :))) Ay ne güzel bir haber olur valla :))
Ellerine sağlık enfes olmuş vallahi..
Öpüyorum seni...

Adsız dedi ki...

merhaba begüm. sayfani bugün tesadüfen kesfettim. tariflerin hepsi birbirinden güzel. ama en güzeli tuana! ALLAH bagislasin, ALLAH nazarlardan saklasin. cok tatli masallah! bende isvicrede yasiyorum. sen isvicrenin neresinde kaliyorsun acaba? merak ettim. sevgilerle... sevim

nagehan dedi ki...

Begümcüm paskalyan ne kadar nefis olmuş öyle,ellerine sağlık canım....

Sevgiler
Nagehan

Begüm dedi ki...

Güzel sözleriniz icin cok tesekkür ederim. Paskalya cöregimi begenmenize sevindim, tabiki tuanami daha tatli bulmaniz benim cok hosuma gitti. Cook tatli ama birazda cadi :) bir ciglik atisi var, bir duysaniz...

"Feyza ablacim" yok daha o olamaz, olmamali :) bi tuanami biraz büyüteyim... sonra insallah
bende seni öptüm

Sagol "Sevim"
ben steinach'da oturuyorum, Kanton St. Gallende. Sen nerede kaliyorsun?

Adsız dedi ki...

bende kreuzlingende oturuyorum. kanton thurgauda. uzak sayilmayiz birbirimize. sevgilerle... sevim

Begüm dedi ki...

Evet yakiniz sevim. Kreuzlingende 10. sinifa gittim ve lehremi orda elektro arberde büroda yaptim. Cok gidiyoruz kreuzlingene karusele (simdiki halini pek beyenmedim. Bäckerei filan gitmis) sonra konstanza. Tanidiklarda var... belki karsilasiriz bir gün... Ama taniyamican seni :)
sevgiler

Adsız dedi ki...

ne kadar ilginc! sen bizim buralari iyi bilirsin ozaman. dünya nekadar kücük... konstanza bizde cok gidiyoruz. bir ayagimiz orada. ama 15 nisanda kartimiz bitiyor maalesef... tanidiklariniz kreuzlingendenmi? belki ortak tanidiklardir. bir gün mutlaka karsilasiriz. evet, sen beni taniyamazsin. ama ben seni tanirim... :-). ozamana kadar sayfani takipteyim. tuanayi öp benim yerime. cok tatli masallah! ALLAH nazarlardan saklasin! sevgilerle... sevim

Begüm dedi ki...

Sevim abla mi yaziyim, yada sirf sevim mi bilemedim :) ...Amin... tuanayi öptüm senin yerine. Benim ch pasaportum var, sorun olmuyor. Ama esiminde grenzkarti yok artik. onun icin bizde pek gecemiyoruz artik. Günlük vize yapabiliyoruz bende ch pasaportu var diye, ama genelde üseniyorum. O bekliyor grenzenin orda, ben hemen türkbakalina geciveriyorum. Sansima yakin :) Evet bir kac tanidiklarimiz var kreuzlingende. Bilge teyze, Nuray-Nuriye ve Nursen ablalar. Kardes oluyorlar ücü. Kayseriler. Belki tanirsin... öptüm