2 Nisan 2008 Çarşamba

Hindistan Cevizli Makaron


Gerekli Malzemeler:
  • 3 yumurta beyazı, yaklaşık 100 gr
  • 1 tutam tuz
  • 100 gr şeker
  • 150-200 gr hindistan cevizi
Süslemek icin:
  • 50 gr beyaz cikolata
  • cekilmiş antepfıstığı
  1. Yumurta beyazını ve tuzu iyice katılaşıncaya kadar cırpıyoruz.
  2. Şekerin yarısını ilave ediyoruz ve parlayana kadar cırpmaya devam ediyoruz.
  3. Geri kalan şekeri ve hindistan cevizini yavaş yavaş ilave ediyoruz ve dikkatlice karıştırıyoruz. (Yumurtaların büyüklüğüne göre hindistan cevizi 150-200 gr arası değişiyor. Cok hindistan cevizi konulursa makaronlar kuru oluyor. Az koymakta yarar var yani.)
  4. 2 tepsiye yağlı kağıd yayıyoruz.
  5. Avucumuza 2 tatlı kaşığı kadar harcımızdan alıyoruz, yuvarlıyoruz ve üstünü resimdeki gibi hafifden sivrileştiriyoruz.
  6. Cok sıcak olmayan bir yerde 6 saat bekletiyoruz / kurutuyoruz.
  7. Her tepsimizi tek tek 180° C ısınmış fırınımızın orta rafında 10-12 dak. pişiriyoruz.
  8. İstenirse makaronlar soğuduktan sonra uclarını erimiş (benmare usulü) beyaz cikolataya banıp üzerine antepfıstığı serpilir.
Afiyet olsun...

8 yorum:

Adsız dedi ki...

Begümcüğüm, nefissss bir tarif bu. Bayıldım. Ellerine sağlık.

Akşam eve gidince deneyeceğim. Bu sıra hindistan cevizine takmiş durumdayım. :))

Öyle avuca alınabilecek kıvama getirebilecekmiyim bakalım.. :)

öpyorum sıcacık sevgiler.

www.misssgibi.com

Disalce dedi ki...

begümcüm en sevdiğim kurabiye bunlar...

bayılıyorum...hin.cevizi bol bol....ımmhh....

ilk fırsatta yapacam inş....

ellerine sağlık canım...

sevimin sayfasi dedi ki...

begümcüm, nefiss olmus bunlar cok begendim
sayfanida gezdim cok güzel
ellerine saglik
bana da beklerim

Ayse Pamuk dedi ki...

çok canım çektiiii nefis görünüyorlar kar gibi ellerine sağlık

yesildomates dedi ki...

canım hindistan cevizli herşeyi çok severim..özelliklede kurabiyelerine bayılırım..
ellerine sağlık..

bu arda kızında pek tatlı maşallah..güzel yanklarından öpüyorum onu.:))

Adsız dedi ki...

Begümcüm herbir birbirinden güzel tariflerin var, ellerine sağlık, ama asıl Tuana'yı mıncıklamak lazım, maaşallah çok güzel bir bebek, Allah bağışlasın sizlere sevgiler...

elif dedi ki...

begümcüm sende benim gibi blog dünyasına yeni girenlerdensin heralde. sıcak paylaşımlarla görüşmek üzere canım.
ayrıva hindistan cevizini çok severim. ellerine sağlık

Feyza Fidan dedi ki...

Canımcım enfes görünüyor bu makaronşar valla beyaza yeşil ancak bu kadar yakışıp iştah kabartır :)) Ellerine sağlık canımcım,
Öpüyorum seni...