2 Haziran 2008 Pazartesi

Spitzbuben (Recelli Kurabiyeler)


Gerekli Malzemeler:
  • 250 gr yumuşak tereyağı
  • 125 gr pudraşekeri
  • 2 tatlı kaşığı vanilyaşekeri
  • 1 tutam tuz
  • 1 yumurta beyazı
  • 350 gr un
  • Ahududu, ayva receli
  1. Tereyağı cırpıyoruz.
  2. Pudraşekeri, vanilyaşekeri ve tuzu ilave edip rengi acılana kadar cırpıyoruz.
  3. Yumurtanın beyazını ilave edip tekrar cırpıyoruz.
  4. Son olarak unu eliyoruz ve cırpıyoruz. Yoğurmadan, elimizle bastırarak top haline getirip, strec filme sarıp, buzdolabında 1 saat bekletiyoruz.
  5. Fırını 200° C'ye ısıtıyoruz.
  6. Hamuru 4-5 mm kalınlığında acıyoruz. Kalp, cicek, yuvarlak veya herhangi bir kalıbla kesiyoruz. Kesdiğimiz hamurun yarısını kücük bir kalıpla ortadan deliyoruz ve yaklaşık 8 dak. pişiriyoruz.
  7. Soğuyan kurabiyelerin deliklilerine pudraşekeri serpiyoruz ve receli (tanesiz) kücük bir tencerede ısıtıyoruz. Bütün olan kurabiyelerin ortasına biraz recelden sürüyoruz ve pudraşekerli, delikli kurabiyeleri üzerine kapatıyoruz.
Afiyet olsun...

7 yorum:

aslı'nın mutfağı dedi ki...

Canım ellerine sağlık, ben de çok istiyorum reçelli kurabiye yapmayı.. Hem görüntü süper, hem de evdeki reçelleri değerlendirmiş olurum..

pelince dedi ki...

Nefis bir görüntü,1 tanesini alıp gidiyorum..
Ellerine sağlık...

Evcilik Lezzetler dedi ki...

Kurabiyeler rengarenk ve çok şık görünüyor, ellerine sağlık :))

Nilgün dedi ki...

Kurabiyelerin nefis olmus canim Cayim hazir söyle bir kac tane aldim:))Ellerine saglik

SEVGILER

NİLÜFER dedi ki...

mmm süper olmuş kurabiyeler eline sağlık canım

bir dilim bir tutam dedi ki...

Begüm'cüm bir kac haftadir sitene ugruyor ama yorum yazmadan cikiyordum.Bugun firsat bulup daha bir detayli gezdim.
Bana hitap eden bir cok keykesfettim.Bu güzellikler hemen elimin altinda olsun diyede seni arkadas listeme aldim.
Sana be bebisinikocaman öpücükler.Berlin'den simsicak sevgiler...

banu kırmızıgül dedi ki...

canım benim ellerine salğık nefis görunuyor ve muzlu kurabiyeyede bayıldım sevgiler ...