9 Aralık 2009 Çarşamba

Tahinli Kurabiye

Nekadar uzun zaman gecmiş yine yazmayalı... Bu arada ben tekrar istanbula gittim, perdelerimi diktirdim ve sonunda tamamen yeni evimize yerleştik :) bundan sonra inşallah daha sık yazabilirim...
Bu lezzetli kurabiyelerin tarifini yazın türkiyede yazlıkdayken aldığım dr. oetkerin vanilya şekerinin arkasında buldum. Hemen denemişdim ve sonucdan cok memnun kalmışdım.
Gerekli Malzemeler:
  • 1 su bardağı şeker
  • 1 su bardağı tahin
  • 200 gr yumuşamış margarin
  • 1 yumurta sarısı
  • 1 paket vanilya şekeri
  • 3.5 su bardağı un
Üzeri icin:
  • 1 yumurtanın beyazı
  • dövülmüş ceviz (ben fındık kullandım)
  1. Şeker ve tahini karıştırıyoruz.
  2. Margarin, yumurta sarısı ve vanilya şekerini ekleyip tekrar karıştırıyoruz.
  3. Unu azar azar döküp hamuru yoğuruyoruz.
  4. Hamurdan ceviz büyüklüğünde toplar yapıp önce yumurta beyazına sonra cevize / fındığa batırıyoruz.
  5. Önceden 175° C ısıtılmış fırında 15-20 dak. pişiriyoruz.
Afiyet olsun...

6 yorum:

Adsız dedi ki...

ELLERİNE SAĞLIK CANIM ÇOK LEZZETLİ GÖRÜNÜYOR..SUNUMDA ÇOK ŞIK..NOT ALDIM DENEYECEĞİM.SEVGİLER..

kirazdünyası dedi ki...

harika görünüyorlar,ellerine sağlık.

şimdi çayımın yanında olsaydı bi iki tane hiç fena olmazdı :)

sarımutfak-hande dedi ki...

süper olmuş canım ellerine sağlık

Betül KAVAL dedi ki...

bende bayılırım bu kurabiyeye. ellerine sağlık canım.

bu arada yeni evin hayırlı olsun..

sevgiler

Adsız dedi ki...

karıstırıyoruz derken elle mı mıkserle mı!

Begüm dedi ki...

Ben kasikla karistiriyorum...