20 Ocak 2009 Salı

Aşure


Aşure gününde yaptığım Aşuremin tarifini anca şimdi sizlerle paylaşabiliyorum...
Gerekli Malzemeler:
  • 2 su bardağı aşurelik buğday (ben bu sefer Migrosun (isvicredeki) EBLY'sini kullandım)
  • 1 su bardağı kuru fasulye
  • 1 su bardağı nohut
  • 1 su bardağı kuru üzüm
  • 15 su bardağı su (Ebly'e az geldi, cok koyu oldu, iki tencereyede 5er bardak su ekledim)
  • 1 su bardağı süt
  • 4 corba kaşığı pirinc
  • 4.5 su bardağı tozşeker
  • 1 su bardağı kücük kücük doğranmış kuru kayısı
  • 1 su bardağı kücük kücük doğranmış kuru incir
  • 2 adet kücük kücük doğranmış Elma
  • 1 portakalın kücük kücük doğranmış kabuğu
  • 5 - 10 adet karanfil, 1 cubuk tarcını +1 su bardağı su

üzerini süslemek icin:
  • Tarcın
  • İri cekilmiş ceviz ici
  • İnce cekilmiş antep fıstığı
  • Kavrulmuş dolma fıstığı
  • Kuş üzümü
  • Nar taneleri
Cok büyük tencerem olmadığından dolayı iki tencerede pişirdim aşureyi.
  1. Bir gece önceden buğdayı (Ebly'de buna gerek yok) iyice temiz suyu akana kadar yıkıyoruz. İki tencereyede birer bardak buğdayı ve üzerine epey gececek şekilde su ekleyip bir taşım kaynatıyoruz.
  2. Kuru fasulye, nohut ve kuru üzümü yıkayıp ayrı kaplarda ıslatıyoruz.
  3. Ertesi gün buğdayı süzüyoruz ve tekrar aynı tencerelerine alıyoruz. Ebly ile yapıcaksak, önceden hic bir işleme gerek yok. Ebly'i yıkıyoruz ve her tencereye bir bardak Ebly'i koyuyoruz. Her iki tencereye 7½ (Ebly'e 12½) su bardağı su ve ½ su bardağı sütü ekleyip kaynatıyoruz.
  4. Fasulye ve nohutu süzüp ayrı tencerelerde haşlıyoruz.
  5. Pirinci yıkayıp süzüyoruz ve buğdaya ilave ediyoruz. Buğdaylar iyice yumuşayıncaya kadar kısık ateşte pişiriyoruz. (Normal buğdayın pişmesi bir kac saat sürüyor, Ebly ise 30-45 dak.)
  6. Bu arada pişmiş olan nohutun kabuklarını soyuyoruz. Kabukları kalkmış olan fasulyelerin kabuklarınıda soyuyoruz. Kuru kayısı, kuru incir, elma ve portakal kabuğunu kücük kücük doğruyoruz. Kuru üzümü süzüyoruz.
  7. Karanfilleri ve cubuk tarcını bir su bardağı su ile kaynatıyoruz. Karanfilleri, tarcını cıkarıp suyun yarısını bir tencereye, diğer yarısını diğer tencereye ekliyoruz.
  8. Buğdaylar yumuşadıktan sonra, suyu koyulmaya başlayınca, her iki tencereye tozşeker, kuru fasulye ve nohutu yarıya bölüp ekleyip karıştırıyoruz. Ardından portakal kabuğunu, elma, kuru kayısı ve kuru üzümü ekleyip karıştırıyoruz. Orta ateşte bir kac taşım kaynatıyoruz.
  9. Kücük kücük doğradığımız kuru incirleri bir süzgece alıp ovalayarak biraz yıkıyoruz. Böylece incirin icinde olan kücük siyah cekirdeklerin yarısı cıkıyor. Sonra her iki tencereye paylaştırıp karıştırıyoruz ve tekrar orta ateşte biraz kaynatıyoruz. Koyu olursa, 1-3 bardak su ekleyerek kıvama gelene kadar kaynatıyoruz.
  10. Aşureyi ocaktan almadan severseniz 1 corba kaşığı gül suyunu ilave edip karıştırıyoruz. Daha sıcakken kaselere paylaştırıyoruz.
  11. Narı soyup tanelerini cıkartıyoruz, cevizi iri kalacak şekilde dövüyoruz.
  12. Aşureler soğuduktan sonra üzerlerine tarcın, ceviz, antep fıstığı, dolma fıstığı, kuş üzümü ve nar serpiştiriyoruz.
Afiyet olsun...

12 yorum:

NEŞELİ GÜNLER dedi ki...

ellerin esağlık çok nefis görünüyorlar.bebişini allah bağışlasın maşallah çok şirin yav.ben onu yerim yerim..sevgiler.

derya dedi ki...

Begüm'cüm ellerine sağlık harika görünüyor aşureler...
ALLAH KABUL ETSİN,evinizin bereketi daim olsun...

hunerlieller dedi ki...

elinize saglık.pek nefis görünüyor.allah kabul etsin canım.sevgiler.

bocuruk dedi ki...

Begüm'cüğüm,
Aşuren harika görünüyor. Allah kabul etsin, ellerine sağlık. Türkiye' deki margarinler 250 gr. bu durumda senin 2 paket kullanman lazım. Denersen umarım beğenirsin.
Sevgilerimle...

Betül KÖROĞLU dedi ki...

nefis gözüküyor canım ellerine sağlık. ben hala yapıcam aşure yoğunluktan elim bir türlü değemedi..Allah kabul etsin..

sevgiler

Pelin dedi ki...

Tam sevdiğim gibi portakal kabuklu:)
Ellerine sağlık Begümcüğüm.
Sevgiler

Zarpandit :) dedi ki...

allah kabul etsin..cok guzel ve sık gozukuyorlar:)
minik kızının yanaklarından opuyorum :)

pel!n dedi ki...

Begümcüm uzun zamandır yazışamadık,listeme eklemem lazım seni,takip etmekte tek tek çok zorlanıyorum çünkü...

Aşure nefis olmuş,allah kabul etsin..
Ellerine sağlık...

Sevgiler.

disal dedi ki...

Allah kabul etsin...nefis olmuş..görüntüsü harika...

renkler süper...

öpüyorum seni...

banu gökşin dedi ki...

canım harıka gorunuyor bende bayılırım ellerıen saglık sevgıler..

iremlemekanlar dedi ki...

Sevgili Begümcüm Allah kabul etsin. İnan çok güzel gözüküyor bende aşureyi seven biri olarak bayılırım.Tarifini aldım bende deniycem.... Sütlü hiç denememiştim annem genelde bal koyardı :)) Birkez daha ellerine sağlık hayatım.

Adsız dedi ki...

Merhaba Begüm, ben Bernden Gülay. Sayfanisi uzun zamandir takip ediyorum. Bir kac tarifinizi denedim cok memnun kaldim. Ama bu asureye ne demeli. Tarif icin cok tessekür ederim size. Bugün ikinci kez asure yaptim. ilkinden hic bahsetmek istemiyorum. Sizin asureniz on numarayi aldi babamdan. Anneninkinden bile daha güzel dedi ya.. Babaannecigimin asuresine benzemis. Acaba cig börek tarifiniz varmi? Sevgilerimle, Gülay (size birde mail attim, birkac sorularim var. Bana geri dönerseniz sevinirim)